yoga camp, vecka 3

Minuten innan denna bild togs stod jag uppe i plogen och kände av en helt annan core-styrka än tidigare. Vilket givetvis resulterade i detta flin! Jag måste fortfarande swinga mig upp i plogen, men jag står betydligt mer stabilt/längre och kan röra på benen i olika rörelser. Bakåt har aldrig varit några problem. Utan det är själva stabiliteten jag är ute efter. 
 
Dessutom klarade jag av att stå i huvudställning utan stöd!! I ca en nanosekund, men i alla fall. Mitt mål med huvudstående är dels att kunna gå upp utan att svinga benen, och att kunna stå utan stöd. Nu kan jag svinga upp benen mot väggen, och sen möta donnans armar som passar. 
 
Min kropp är ett phucking mirakel!! Förutom dessa två övningar kan jag även gå in i ett vinyasa-flow från plankan till uppåtgående hunden. Får se om donnan kan filma eller fota någon dag. Det är så otroligt häftigt att känna av hur ens muskler utvecklats och förbättrats på bara tre veckor. Jag känner främst av det i magen och armarna. Men även att jag gör övningar mer stabilt än tidigare. Och att andningen är med på ett helt annat sätt. 
 
 
Nu är det en vecka kvar av utmaningen - och jag är helt såld på det. Att kicka igång yoga camp with Adriene är bland det roligaste och häftigaste jag gjort med min kropp. Kan alla jag känner bara börja? <3 Det är en klyscha, men jag vill verkligen säga att det är en fantastisk investering i sig själv, sitt mående och sin kropp. 
yoga yoga with Adriene yogacamp
0 kommentarer