Kajsas fisk

Jag och E åt lunch ihop innan hon skulle till Karlstad och jag till Rom, på Kajsas Fisk! Det ligger på bottenplan inne i Hötorgshallen och jag blir alltid lika nostalgisk när jag är där. Det är samma blandade doft som när en var liten! Det doftar kött, kaffebönor, fisk, is, lagad mat och något sött? Har doftat samma sak i alla  år. 


Och när vi satt inne på Kajsas fisk fick jag flashbacks från barndomen och messade mamma direkt. Det visade sig att det var första restaurangen hon och papp gick på ihop! <33 och första restaurangen som jag och syrran fick gå på! Vi brukade tydligen gå dit på lördagarna :')) 

Jag älskar sånt! Det är samma med Grill Ruby som är mitt och E's favvoställen, det var ett av mamma och pappas favvo-ställen  <3 

Oavsett om ni blir rörda av historien eller ej, kan jag varmt rekommendera Kajsas fisk. Jag äter ju sällan ute eftersom jag knappt blir mätt och tycker det mesta är vansinnigt dyrt/halv-gott. Men detta ställe kan jag rekommendera. Deras fiskgryta kostar 110kr och resten av dagens kostar 120kr! 


Restaurang-tips fiskgryta nostalgi
0 kommentarer