Grönt till barn

En av mina bästa sägningar just nu är nog "när jag har barn, då ska jag..." och jag antar att alla blivande föräldrar sa en miljard saker dom skulle göra innan ägget var kläckt? Jag och E kan nog ha något slags rekord i framtidsdiskussioner som vi vet ändå kan vändas upp och ner när barnet väl är här. Fast det är ju ändå härligt att drömma och fantisera ihop :))))

Men en av alla tusen saker jag vill göra med mina blivande barn är att ösa i dom grönsaker. Allt jag läser om tarmflora kopplat till barn handlar om att blanda i saker när dom inte märker det, och vad vet jag, det kanske är bästa sättet? Och alla pratar om smoothies. Så vad tror ni, skulle mitt favvo-recept gå hem hos barn:
- grönkål
- bladspenat
- stor bit färsk gurkmeja
- stor bit färsk ingefära
- pressad citron
- en näve frysta blåbär
- en näve frysta vinbär
- ett äpple inklusive kärnhus 
(null)

(null)

bebis gröna blad smoothies tarmflora
0 kommentarer