detta läste jag: juli och augusti

juli:
Stalker: Lars Kepler
Skymningsporten: Jeanette Winterson
Paris, Lola och Jag: Moa Eriksson Sandberg
Som om jag vore fantastisk - Sofia Nordin
Född fenomenal - Josephine Bornebusch 
Totalt: 5

Gillade mest: Som om jag vore fantastisk. Jag älskar allt som Nordin skriver och den tredje delen i denna serie var fantastisk. Och jag har hört rykten om en fjärde bok? <33
Gillade minst: Stalker. Ett tag höll jag inte ens koll på hur många som mördats. Det säger nog allt. 
Största överraskning: Född fenomenal. Jag skrattade högt så många gånger. Genial bok. 
Största besvikelse: Skymningsporten. Jag har varit så peppad på Winterson, men denna fattade jag inte.  
Kommentar: Jag gillar blandningen på dessa böcker. Mycket ungdomsböcker, en random häxbok, en deckare - det känns som en vettig blandning.
 
augusti:
The first bad man - Miranda July
En varm vinter - Christina Wahldén
Konsten att ha sjukt långa förväntningar - Åsa Asptjärn
Homecoming queen - Moa Herngren
Totalt: 7

Gillade mest: Skymningsflickan. Allt som Wennstam skriver borrar sig in i mitt hjärta. 
Gillade minst: Homecoming queen. Den hade lätt kunnat vara hundra sidor kortare. 
Största överraskning: En varm vinter. Jag har aldrig varit pepp på Australien, men efter denna bok är jag det. 
Största besvikelse: The first bad man. Jag älskade novellerna, men tyckte det var jobbigt att läsa en hel roman? Så märkligt. 
Kommentar: Jag är med peppad över att jag hann med så många böcker, jag hann med många under semestern ute på landet. Så ljuvligt. 
boktips kvinnoseparatistiskt kulturår
0 kommentarer