detta läste jag: juli och augusti
juli:
Totalt: 5
Gillade mest: Som om jag vore fantastisk. Jag älskar allt som Nordin skriver och den tredje delen i denna serie var fantastisk. Och jag har hört rykten om en fjärde bok? <33
Gillade minst: Stalker. Ett tag höll jag inte ens koll på hur många som mördats. Det säger nog allt.
Största överraskning: Född fenomenal. Jag skrattade högt så många gånger. Genial bok.
Största besvikelse: Skymningsporten. Jag har varit så peppad på Winterson, men denna fattade jag inte.
Kommentar: Jag gillar blandningen på dessa böcker. Mycket ungdomsböcker, en random häxbok, en deckare - det känns som en vettig blandning.
augusti:
The first bad man - Miranda July
En varm vinter - Christina Wahldén
Konsten att ha sjukt långa förväntningar - Åsa Asptjärn
Homecoming queen - Moa Herngren
Totalt: 7
Gillade mest: Skymningsflickan. Allt som Wennstam skriver borrar sig in i mitt hjärta.
Gillade minst: Homecoming queen. Den hade lätt kunnat vara hundra sidor kortare.
Största överraskning: En varm vinter. Jag har aldrig varit pepp på Australien, men efter denna bok är jag det.
Största besvikelse: The first bad man. Jag älskade novellerna, men tyckte det var jobbigt att läsa en hel roman? Så märkligt.
Största besvikelse: The first bad man. Jag älskade novellerna, men tyckte det var jobbigt att läsa en hel roman? Så märkligt.
Kommentar: Jag är med peppad över att jag hann med så många böcker, jag hann med många under semestern ute på landet. Så ljuvligt.